söndag 25 maj 2008

Problem. Seriösa.

Gårdagen:
Infann mig 16.00 vid netto, hässleholmen. Köpte tacos med Madde F och Madde L. Gick hem till Madde F, lagade maten och åt den. Drack mina två cider till detta. Sen var det liksom bara 3 timmar kvar ungefär tills kvällens "höjdpunkt" Eurovision Songcontest skulle börja. Jaha, vad kul att sitta vid ett matbord i tre timmar och göra vad? Nej, vad fan gör man. Inte ett piss. Började få ont i huvudet. Detta hängde kvar hela kvällen. När Eurovision började mådde jag såpass dåligt att jag gick upp och lade mig i Maddes säng när andra bidraget började. Drack inget mer på hela kvällen, bara 2 cider. Gick ner till TV:n igen när Sveriges bidrag kom. Sen drog vi nästan direkt till Frida och hennes bror som hade fest. Typ 10 pers sitter vid ett matbord. Vi drog därifrån ganska fort, till Johan. Efter att ha fått ett antal konstiga sms är man inte pepp över huvud taget, men vad gör man inte för Madde. På vägen till Johan riktar en utländsk tjej ett knytnävsslag mot Madde Larssons ansikte helt oprovocerat, ganska chockerande. Man kommer till Johan, inget roligt händer. När man går kollar killarna på porrfilm.

Asså, allt var så superbt. När vi tog bussen hem 01.40 konstaterade vi tre att när vi vaknar upp imorn kommer världen fortfarande bestå av kvinnoförtryck, porrfilmer (som förnedrar kvinnor), utlänningar (och andra) som utövar oprovocerat våld, plus att hässleholmen fortfarande kommer finnas kvar. Det var ingen uppiggande tanke.

Kvällens innehåll: Nervösa sammanbrott från flera personer, tjafs, tårar. En mycket misslyckad kväll.

Vet ni vad? Japp, ni är fittiga idioter och jag hatar er som faaan.

Inga kommentarer: