fredag 28 september 2007

Har inget att göra

Just nu har jag inget att göra. Funderar dock på att gå till city och köpa , hallonté :D Det är fan ceepegott kan jag tala om. Skickar lite sms med min älskade Linus är väl det enda jag gör nu :D

Lyssnar på "Mystisk" nu och måste förklara några grejer om den låten.

Den börjar med lite lugnt, akustiskt, medeltidsaktigt gitarrspel. När detta gitarrspel är, sitter alla MK's och dricker vin ur silverbägare. Sedan infaller en tydlig vändning i låten och då börjar det olycksbådande fiolspelet. Nu känner de Mystiska Kvennorna på sig att nåt är fel ute i skogen, och sätter sig vid kristallkulan för att kolla efter vad som händer där ute. Lite mystiska MK röster hörs. Sedan trappas låten upp i en ton, lite svårt att förklara hur. Men nu växlar man från de mystiska kvennorna till vad som händer i skogen. Lite glatt orgelspel och lite skotskaktig musik hörs.
En flicka och hennes föräldrar är nu ute i skogen för att plocka svamp eller dylikt, men flickan ställer sig bakom ett träd och tjuvröker. När hon kommer fram igen tar låten sin andra vändning och ledsamma toner hörs och vinden viner. Man hör flickan säga: "Mamma? Pappa? Det är inte roligt längre, sluta då, snälla!" Föräldrarna är alltså borta.
Man hör hur en läskig röst skrattar, flickan blir attackerad av någonting som har denna röst (vi har inte bestämt vad än). Trummor kommer in mer och mer i låten, låten stegras och de mystiska kvennorna rider nu uppför kullen för att rädda flickan. Man ser deras mäktiga hästar och en av dom har en nästan halvmeter lång cigghållare i munnen. Man hör dom ropa: "Vi kommer!"
Här tar låten en vändning igen och massa dunkadunka kommer in. Nu räddar MK flickan.
Sen är låten i princip slut med lite akustiskt gitarrspel. Ännu en gång har MK räddat mänskligheten.

Så, nu vet ni. Antar att det inte var intressant men jag har som sagt inget att göra, hihihihi. Det kan ju också vara så kallat nyttigt ibland har man ju hört.

7 kommentarer:

mia sa...

"mäktiga hästar och en av dom har en nästan halvmeter lång cigghållare i munnen." HAHAHA JAG GARVAAAAAAAAR

Linus Ternander sa...

den verkar tyvärr dålig då rökning målas upp som något positivt. ej bra!

Elin sa...

Haha, asså låten säger att rökning inte är bra. Tjejen tjuvröker ju, och då tappar hon bort sina föräldrar. Det betyder rökning = dåligt.

mia sa...

HÄR GER MAN EFTER FÖR TRYCKET JAAA. vi vet alla vad du har för åsikt om rokkning elinkajävelkN!!

Elin sa...

Vill du skapa problem för mig eller? ÄR det det du VILL? dum är dö

mia sa...

Nej det vill jag inte. Jag vill bara att du ska behålla dina egna åsikter och inte vika dig för andras. lala

Linus Ternander sa...

jag vill också förkorta mitt liv :D