lördag 8 september 2007

Big girls don't cry

Hejsan.

Igår var det en dag med vääldigt blandade känslor. Jag var ju först i skolan, vilket var ok. Sedan fick jag ledigt från klockan två (tio i faktiskt) och åkte då hem. När Gustav också kommit hem tog vi bilen till en av mina fastrar, där Inger, båda mina fastrar och deras män + mina kusiner var. Och så vi då. Där satt vi och åt äppelpaj och lyssnade ut låtar till farfars begravning. Det blev typ Johnny Cash -We'll meet again och Bridge over troubled water, eller vad dom hette. Vi valde ut ett kort på honom till begravningen också.
Det var faktiskt väldigt sorgligt kan jag tala om.

Med det var ändå inte det värsta. För det värsta kom när vi skulle gå upp till sjukhuset och se farfar en sista gång. Jag tror det var bland det värsta jag vart med om ifall jag ska vara ärlig. Mina små kusiner hade målat teckningar till honom där det stod "Hejdå morfar" och sånt. De hade plockat blommor och sånt också. Jag önskade att jag också hade varit liten och kunnat målat nåt åt honom också, tyvärr hade det sett lite fult ut om jag hade kommit där med nån ful teckning, haha.

Vi fick träffa nån slags man där, han var väl präst eller nåt. Vi fick sitta ner och så stod han där och pratade som om vi alla var 6 år gamla om hur farfars hjärta slutat slå med mera. Sen öppnade han dörren till kapellet där han låg. Ingen av barnen gick in, bara Gustav. Plötsligt blev allt så verkligt... Tänk att han verkligen är död? Jag såg honom genom dörren men klarade inte av att gå in. Det kändes så... Makabert? Jag vet inte. Men jag såg honom i alla fall. Och det känns bra.

När de hade stängs kistlocken gick alla in. Vi fick hjälpa till att stänga kistan med kilar eller vad det var för skit. Sen stod vi där inne ett tag typ, och sen fick vi gå.
Det var verkligen en speciell uppslevelse. Mycket hemskt.

Hans dödsannons är i tidningen idag.

Sen drog jag och mina vänner ut till Alex i Hillared, hhahaha. Det var en trevlig kväll även om det inte hände så mycket :)

Idag tror jag dock att det händer mera grejer. Det hoppas jag i alla fall. Har jobbat och ridit hela dagen så det kan ju va kul med lite festliga tillställningar ^^

Inga kommentarer: