onsdag 6 april 2011

På den här tiden hade man mål. Varje höst satte man upp mål för våren; vilka tävlingar man skulle vara med på, vilken höjd och med vilken häst man skulle tävla. Nu när jag läste gamla inlägg så blev jag förvånad - mål liksom? Det känns främmande. Jag blev överraskad när jag nyss insåg att det var så givet förr, men nu har det försvunnit. Anledningen är antaligen att man just nu svävar i ett mellanting. Man vet inte exakt vad man ska göra i framtiden och därför har man inga konkreta målsättningar. Det närmaste mål man har är möjligtvis att spara pengar till Asienresan som kommer äga rum nån gång i framtiden. Om den ens inträffar.

Det är svårt att sätta upp mål när framtiden är så oviss. Jag saknar det, att ha någonting att sträva efter. Det finns så mycket man saknar! Kanske är dags att bestämma sig för hur man vill att framtiden ska se ut så man kan skaffa sig lite målsättningar. Då kommer den stora, svåra frågan... Vad vill jag göra i livet och exakt hur ska jag lägga upp dom kommande åren?


Det är en alldeles för tung fråga för att ta itu med nu. Nu ska jag vänta tills tvätten är klar och sen sova bums.

Inga kommentarer: