söndag 3 april 2011

Det är en konstig doft i lägenheten, en doft av kemikalier som gör att både jag och Sanna börjar känna oss lite smått yra. Lukten kommer från köket men vi har ingen aning om vartifrån. Nu är frågan - är det nån som har nån aning om vad fan detta kan va för nåt?! Vi är fruktar nämligen ihjälgasning. Varför händer det alltid konstiga grejer när jag och Sanna är själva? Förra gången var det ju internet som inte funka på en hel helg... Fyfan.

Har dessutom fått selvangivelsen, tror jag har fattat det rätt när jag ska ange att jag ska ha 10% standardavdrag. Det ska man tydligen göra om man är svensk. Man får hoppas att man får rätt mycket pengar tillbaka då! Om det bara är en myt att man får tillbaka mycket på skatten i det här landet så blir jag förbannad, kommer känna mig grundlurad. Hade väl iofs vart vår vanliga otur.

Den här helgen har präglats av mycket drama, nya kläder och lite nya människor. Nästan nya i alla fall. Jag gillar verkligen när man träffar folk och inte vill gå hem, men tillslut inser man att man måste gå hem och inte somnar förrän 5. Det är fint liv!


Nu ska jag snart ringa pappa. Ska fråga honom om diverse grejer, förmodligen mycket jobbrelaterat som vanligt...

Inga kommentarer: