torsdag 4 oktober 2007

Nu vet jag

Nu vet jag exakt vad jag vill. Vad som typ fattas i mitt liv.
Vad som skulle kunna göra livet en aning ljusare, liksom.

För det första ska jag bort härifrån.
Jag och mina vänner, som delar denna
uppfattning, (Jennifer i alla fall!)
ska bosätta oss i ett annat land,
något ställe som har allt man behöver.
Jag ser oss typ i en lägenhet i nån storstad,
Paris, Lonon, Berlin (ehhe) eller något sånt.
Där ska vi bo och bara göra exakt
vad vi har lust till. Ingen ska komma
och säga vad vi ska göra, vi ska
ta hand om oss själv och
GÖRA VAD VI VILL.

Vara helt fria från skolan
och bara leva livet så som
man vill leva det.

Jag vill känna mig fri från alla krav
och vara okänd för alla. Bara vara
en i mängden. Och jag själv ska inte
känna en enda människa. Bara vara
anonym och göra vad.jag.vill.
Men helst inte ensam.

Jag måste säga att jag är trött på
att gå runt i samma banor hela tiden.
På veckorna tänker man på vad som ska
hända i helgen, helgen blir misslyckad
och så går det runt.
Inför varje helg önskar man att just den
helgen ska bli speciell, rolig, att någonting
utöver det vanliga ska inträffa.
Men det gör ju inte det.
Ingenting tar någonsin en vändning.

Jag är trött på att alla känner alla
i den här staden.
Håla är vad jag skulle vilja kalla den.


Vore ju kul om det fanns en möjlighet att detta skulle kunna inträffa.
Tyvärr gör det ju inte det nu, men kanske efter gymnasiet.

4 kommentarer:

Linus Ternander sa...

Om du ska flytta till en lägenhet i London, varifrån ska du få pengarna? Då måste du ju ändå jobba och så blir det samma sak... ja

Linus Ternander sa...

HAHAHA :D

Anonym sa...

jag är med dig till 100 %! fy fan vad jag vill leva livet fullt ut med MK's och träffa mystiska män. åhåhå, hade inte det varit bra, så säg?

Anonym sa...

Och där har du anledningen till varför jag drog till Afrika ^^