onsdag 23 mars 2011

Under dagen har jag har kommit på vad jag vill köpa - ett par nya stövlar, ett par ljusbruna. Det ska inte vara vilka som helst, jag har en bild i huvudet på hur dom ska se ut... Undrar dock vart man kan få tag i dom. Undrar nästan om man ska ta sig till en hästsportaffär. Inte för att det skulle hända, att man gick runt i ridstövlar, men ridstövlar är faktiskt dom snyggaste stövlarna och det är nästan så jag vill att dom ska se ut... Sjukt. Tycker att alla kläder som har med ridning att göra är snygga. Kavajer, vita skjortor, och skodda ridbyxor. Låter sjukt bögigt när man läser det så, men det rid-inspirerade modet är faktiskt snyggt. Själv skulle jag i o för sig bara känna mig som om jag var påväg till stallet om jag klädde mig så, fast alla kan väl inte se på mig att jag vart en hästtjej...

Ungefär såhär tänker jag mig att stövlarna ska se ut. Lite snörning där framme och höga, smala och liten klack. Gärna också med en rem där bak. Annars vill jag inte tänka närmare på ämnet ridning, blir lite deprimerad faktiskt. Men stövlar ska jag ha, och dom ska va ljusbruna... Får väl skaffa dem snart eller till hösten, nu är det ju snart sommar och då kan man ju inte ha stövlar.

Det är redan onsdag idag på tal om nåt annat, veckorna bara springer iväg! Idag träffade jag Maria efter jobbet, alltid fint. Sen har jag gått runt och kikat på kläder och skor då såklart. Skönt att det är sista dagen med övertid imorgon, sen är det ju fredag och sen helg! Helgerna springer förbi, veckorna springer förbi, tiden går fort, man ställer om klockan till sommartid på söndag. Orka :( Snart är man väl typ 30 och har barn och sen är man pensionär och död. KUL! :)
En bild på mig och Diler för gamla tiders skull. Tyvärr gamla tiders skull. Saknar hästarna.

Inga kommentarer: