måndag 28 mars 2011

Så jäkla normalt att min webcam slutat funka efter i lördags. Bara för att man använde datorn på förfesten. Makan till våldsamheter den måste fått utstå! Aja, det är väl givet att nåt ska ske. Är det inte brännmärken på inredningen är det söndrig dator. Fyfan :)

Ny vecka IGEN. Kan det inte vara helg lite längre, 3 dagar helg och 4 arbetsdagar är väl inte helt orimligt? Hoppas hoppas hoppas att vecka går fort. Jag och Frida känner för att dricka nämligen. Vad skeeer?

Känner för övrigt lite ångest över den jävla utbildningen man ska ta nån gång i livet... Har tänkt mer och mer på vad man ska plugga till och framför allt NÄR man ska plugga. Nu planerar vi liksom att va här ÄNNU längre, kanske i över ett år till? Eller ännu längre till och med? Faktiskt så börjar man fundera på att aldrig flytta hem igen, gå en utbildning här och skaffa sig ett seriöst liv i detta land. Det finns helt andra karriärsmöjligheter här känns det som, men gäller det även för en svensk som mig? Det är frågan, och frågan är ju dessutom vart pengarna ska komma från.

Men exakt vad ska man plugga till? Vad vill jag innerst inne? Är det seriöst ekonomi som gäller, känner jag för att plugga det eftersom jag verkligen VILL det eller för att jag fått för mig att det skulle passa mig? Jag vet inte. När jag ställer mig själv dom mest seriösa frågorna känns det nämligen som att snacka med en vägg, man får liksom inget svar. Det är helt sjukt. Jag vet inte vad jag vill, och när man vet det, när ska det ske. Jag vill verkligen inte lämna mina vänner här och åka hem och plugga men samtidigt måste man ju göra det man måste för sin framtid. Om man ens kommer in på utbildningen... Nej fyfan. Jag har märkt att man inte får speciellt mycket respekt här i livet om man inte utbildar sig. Outbildad jävel - vad fan är det liksom? Inte ens chans att jag blir en sån. Nejnejnej... Aja, jag får väl fundera på saken - i nästa liv eller nån annan dag :)

När allvarliga tankar kommer mot en vill man bara resa iväg nånstans, varför inte till St Maarten. Jag, Carro och Madde!

Inga kommentarer: