tisdag 8 mars 2011

Lyssnar på jobblåtarna - "I Want to break free" med Queen och "Hur ska det gå?" med Melissa Horn. I övrigt dricker jag te och försöker hålla mig undan chipsen Madde ställt fram, varför är man inte mer framgångsrik? Fan också, ska man behöva bli förbannad för ingenting idag igen? Nej, jag har nog fan inte energin asså.

Maddes sista dag på jobbet idag. Fyfan vad rötet det kommer bli utan henne, uuusch vad ska man ta sig till? Det var lite ångest måste jag säga. Nu blir det jag och typ 4 killar. VÅLDTÄTT (våldtatt, det vill säga våldtagen)! Fast ne. Men typ maktlös, iofs är det fanimig inget nytt! Sånt jävla mansdominerat samhälle. Hatet sprider sig, har typ lust att bli värsta ministern eller nåt och hämnas på alla män för ett eller annat. Nästa mål i livet? Eller målet i nästa liv, vem vet?

Hur som helst så innebär det att mina arbetstider blir lite ändrade, jag ska jobba 9-18 varje dag istället för 7-15 eller 7-18. Det är ju lite nice att börja 2 timmar senare varje dag så igår firade vi med lite vin. Typ inte ens ett glas men ändå, det var trevligt :) sånt som borde göras oftare om folk vill det...?

Helgen i Borås var nice förresten, resten av den. I lördags var jag bara hemma och tog det lugnt och i söndags var jag hos mormor samt firade pappa. Det hela var mycket lugnt och det var roligt att umgås med nära och kära. Synd att det inte blir oftare, fast samtidigt är det väl lika bra. Så man inte blir för hemmakär och flyttar hem eller nåt.

Känner annars att jag gillar det här landet mer och mer. Som jag sa under VM - jag tror fan att jag börjar gilla det här landet på ett seriöst plan. När jag var i sverige i helgen saknade jag till och med norska språket lite, något som jag tar mycket allvarligt. Man kan ju dock hoppas att den här ändrade arbetstiden inte resulterar i att man börjar leva livet man levde i somras, det vill säga dricka på vardagar osv. Sjukt land med sjuka invånare, det resulterar i sjuka grejer som brukar vara sjukt roliga men sjukt oekonomiska. Om inte nån annan betalar det vill säga :D

På tal om Queen såg jag denna bild på google... Sångaren? Kan inte låta bli att undra: är det möjligt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo oftare jo betre... :-D