söndag 17 maj 2009

En fin dag

Dagen började riktigt tidigt, vid 06.30. Jag begav mig då till ridhuset för att jobba. :( Framåt förmiddagen var det dags för tävling och alltså framridning (eller som mamma så fint säger: uppvärmning). Dillan, han kändes inte helt fräsch. När vi kom in på banan i första klassen kändes han dock mycket bättre, han kändes framåt osv. Den rundan slutade på 0 fel och rosett! Det är jag mycket nöjd med ;)

Efter det kände jag att jag inte kunde begära så mycket mer av honom och tog inte 90-klassen på så stort allvar. Jag kände att han var trött osv. Den slutade på 4 fel eftersom vi rev ett hinder men jag är ändå grymt nöjd med honom! Han ger verkligen allt och blir helt annorlunda när man kommer in på banan. Snacka om en riktigt skön häst alltså. Så duktig. Och det hela blev ju inte sämre när jag hörde att En vän med en bil med Håkan spelades i radion under andra rundan.

Och nu är sista jobbdagen i ridhuset EVER färdigjobbad. Fatta hur gött det känns?! ;D;D;D

Och igår kollade vi på Eden Lake - vi blev rädda som fan.
Inte :(

(jag känner att jag har dålig fantasi idag så inlägget blev antagligen väldigt tråkigt)

Inga kommentarer: