torsdag 2 oktober 2008

Sanning

Jag är jag, jag lever mitt liv. Jag är faktiskt den enda som lever mitt liv. Därför kan ingen klaga på hur jag reagerar och vad jag gör, för jag är faktiskt den enda som vet allt om mig. Jag är den enda som helt och hållet vet varför jag reagerar som jag gör, så kom aldrig och försök rätta till mig igen. Jag är den enda med facit i handen. Vilka är ni att komma och klaga på att jag kanske är sur eller ledsen, ni vet faktiskt inte så mycket. Okej, om det går ut över er kan ni klaga. Men vilka är ni som kommer och bestämmer hur jag ska reagera och hur jag ska se på saker och ting, vilka är ni som kommer och säger att jag överreagerar, reagerar fel osv? Ni lever inte mitt liv. Ni ser saker ur ert perspektiv, inte mitt. Ingen annan än jag har en helhetsbild av mig.
Försök aldrig ändra på mina känslor igen.

2 kommentarer:

mia sa...

oj.

detta var riktigt träffande.

Anonym sa...

träffad fez.
det är svårt när folk bara vill dig väl och när man ser hur det är från endast en sida. riktigt jävla svårt