onsdag 29 oktober 2008

Ja, den stiliga kentboxen SKA inhandlas. När man har pengar en vacker dag, efter London, om man ens har pengar då! Hehehe.

Varför sitter jag och tänker på två saker? Hm.
"En väns lycka är en välsignelse" sägs det. Det är jävligt sant, mycket sant faktiskt. Om man kunde leva lite mer på det sättet? Alla. Jag syftar inte på mig själv och ingen annan specifik. Det vore bara bra om alla hade det i åtanke mer än de flesta nog har i nuläget.

Och alla säger att man inte ska vara en dålig förlorare. Men snälla nån, jag tycker snarare det gäller att inte vara en dålig vinnare. Den som har vunnit har alltid vinnarkänslan, den ska visa respekt för förloraren enligt mig. Det är inte lätt att vara en god förlorare om vinnaren är förjävlig eller hur? Så om man nu vill att förloraren ska vara trevlig och unna en att vinna, får man vara värd det också. Respekt får man genom att respektera. Det tror jag på! Var en god vinnare så är du värd förlorarens fulla respekt.

Var en värdig vinnare.
Gotta dig inte i nån annans olycka. En väns lycka ska ju vara en välsignelse, eller hur?

3 kommentarer:

Linus Ternander sa...

tankeväckande inlägg. bra skrivet!

Linus Ternander sa...

tänkvärt skulle det stå. dyslexin slår till.

Elin sa...

båda hade ju funkat.. haha