måndag 20 april 2009

Vad fan händer med världen




På bara några dagar har det hänt FÖR många olyckor eller "mystiska" dödsfall där hästar vart inblandade.

Frågan är ju i och för sig hur mystiskt det är när 21 hästar dör. Enligt mig är det jävligt uppenbart att det vart framme nån jävel och saboterat, eller kanske att ett allvarligt misstag begåtts med foder eller någonting liknande.

Frågan är också hur kan dom säga, som i bild 2, att en häst "sprang åt fel håll" på en galoppbana? Det var väl någon som så kallat hade kontroll över hästen, alltså någon som red, eller sprang den helt själv? Det har jag svårt att tänka mig.

Och inte för att jag vill smutskasta någon inrikting inom hästsporten, men jag har sett hur travhästar behandlas, ägarna och kuskarna vill mest bara få ut sina pengar. Hästarna kommer ofta inte i första hand (även om det så klart finns många bra hästskötare/ägare inom travsporten också). Klart som fan att olyckor kan hända, men det känns ibland som om hästarna blir extra utslitna inom travsporten...

Väldigt tragiskt allt detta med olyckorna, eller vad det nu är.
(och nej jag vill inte använda länkar när jag bloggar heheh)

Inga kommentarer: