måndag 1 november 2010

Jag och Madde har vart och tränat nyss. Vi är ju såna som gillar att träna kondition mest, så det fick det bli idag. Folk säger att man ska träna styrka också, för att det är bra med variation, men man känner sig verkligen lite föööör feminin bland alla snubbar vid styrketräningen asså... Inte lätt!

När det kommer till hur man ska träna, och inte minst hur man ska äta när man tränar, vet jag inte speciellt mycket egentligen. Det finns sjukt många teorier och jag antar att man ska anpassa sig till vad man vill få ut utan träningen. Om man tränar för att man vill gå ner i vikt, om man tränar för att gå upp i vikt eller om man tränar för att bli allmänt starkare.. Jag antar att det finns många olika anledningar till att träna. Men frågan är egentligen hur man ska hantera hela den här mat/träning-situationen? Jag menar, vissa äter mat utan kalorier, vissa äter man med massa fett, vissa äter man utan fett, vissa äter mat utan socker... Hur ska man veta vad som är rätt egentligen?

Jag tror att det kan gå jäkligt fel när man mixtrar med mat och träning. Varför inte bara äta mat som en normal människa istället? Det har väl människor i alla tider klarat sig jäkligt bra på? Men ändå ska folk hålla på med massa saker. Den stora frågan är hur som helst; ska man börja äta enligt en diet eller inte?

Svåra frågor här i livet......... Nu blir det Gossip Girl!

Inga kommentarer: