tisdag 16 november 2010

Nu råkar det vara så att en av mina vänner blivit utbjuden av nån som är rätt mycket äldre än vad hon är. 9 år för att vara exakt. Det är en jäkla åldersskillnad, men hela den här processen fick oss att tänka efter lite; det är ju faktiskt en jäkla skillnad på killar som är i vår ålder (20) och på lite äldre killar. Eller i alla fall vad vi märkt än så länge i alla fall.

Anledningen till att man inte reflekterat över det innan är väl för att man egentligen tatt för givet att killar är som dom är och att de flesta (99 av 100) faktiskt är födda till omogna människor. När man var yngre trodde man att killar i 20årsåldern var vuxna, men man hade ju faktiskt inget annat än jäkligt fel! Omogna fasoner förekommer fortfarande, kan jag sannerligen lova...

Hur som helst, denna 29åring jobbar i samma byggnad som vi och efter att han vart inne och köpt kaffe hos oss gick han helt enkelt tillbaka och frågade efter min kompis nummer och sa att han ville träffa henne. Så enkelt var det. Sen nån dag senare kom han tillbaka när vi hade rast och satte sig ned och tog en kopp kaffe med henne. Bjöd även då ut henne.

Som om detta skulle ske med en kille i min ålder? Jävligt ovanlig kille i så fall. Jag kan se vissa gemensamma drag för killar i min ålder;
- vågar inte träffa en nykter förräns man träffats fulla ett antal gånger. Tar för ofta till alkohol för att föra det eventuella förhållandet vidare.
- försvinner helt plötsligt dvs hör inte av sig.
- är svåra att läsa av. Visar inte tydligt om de är intresserade eller inte. Varför inte bara göra det enkelt och fråga efter nåns nummer, eller om en träff, om man är intresserad?! De vågar inte vara rakt på sak.
- om dom nu inte vill ha en trots allt: fejkar hellre att dom vill ha en än att säga sanningen. Ger en därmed falska förhoppningar.
- är nervösa i ens närvaro.
- har en tendens att lägga för mycket ansvar på tjejen.
- ja, är helt enkelt fega och otydliga.

Nu kanske man inte ska sitta här och säga att tjejer är perfekta. Men jag kan inte hjälpa att tjejer är tjejer och killar och killar, och det ÄR killars uppgift att föra det hela framåt i början. Okej att tjejer ska hjälpa till efterhand, men till en början är det den (så kallade) mannens ansvar. Så är det tyvärr och om ni har nåt annat att komma med så säger jag bara tyvärr, ni har hemskt fel och jag har rätt :)

Palla jaga runt efter nån av dessa omogna människor liksom. Ni killar jagar iaf oftast efter nån som faktiskt vill ha er, med er kan man ju som sagt aldrig veta. Det är då fan att man ska behöva träffa folk som är 9384 år äldre än en själv...



Kanske inte helt fel ändå..

Inga kommentarer: