måndag 4 augusti 2008

Gammalt

Hej!
Idag sägs det att HARRY POTTER OCH FÅNGEN FRÅN AZKABAN ska komma ut i biblioteket! Jag vill jätte järna köpa den. Frida som är min allra bästa vän ska sova över hos sin mormor idag. Det var nämligen såhär: Det står ett el-hus vid skolan som det står "till träde förbjudet för obehörliga" på. Jag kommer inte ihåg vem som kom med idén, men vi bestämde oss för att göra en koja där uppe! Så lite där efter (Jag kommer inte ihåg om det var samma dag), så skulle vi skrubba taket på el-huset som var vårt golv. Vi gick hem till Frida och tog vatten där. Efter en stund erbjöd jag mig att bära vattnet, men vi hade inte ens kommit halv vägs fören jag snubblade och fick nästan allt vatten över mig. Jag sade att jag inte ville vara ute mer på en stund efter som: mitt hår var vått samt vantar, jacka och extra vantarna som låg i fickan. Men Frida sade att jag kunde låna en jacka av henne och det ville inte jag och så blev vi ovänner. Frida sade att hon i alla fall skulle skrubba Ma (som vi kallar kojan) själv. Det ville inte jag att hon skulle jöra och sade det till henne. efter ungefär en h. gick jag till Ma för att se om hon skrubbade den men hon syntes inte till. jag försökte komma upp på den själv men kunde inte. Jag ställde mig bakom el-huset. Efter en stund gick jag framför det. Då såg jag att det låg massa vatten nedanför Ma. Jag blev rädd och gick till baka bakom el-huset.
Jag tänkte att Frida säkert hade varit där och tappat allt vatten. Då hörde jag att någon kom. Jag gick fram och såg att det var Frida. Hon tittade upp mot Ma och ställde ner en hink med vatten och suckade. Frida, är DU här? sade jag förtjust. Sedan, när båda hade kommit upp på Ma, berättade Frida att hon inte hade kunnat komma upp fast hon alltid hade kunnat det själv när jag var med. Konstigt. Sedan skrubbade vi lite. Sedan sade Frida att hon inte hade kommit upp och hält ut vattnet där för hon var irriterad på mig för att jag inte var där och att det hade varit kul om jag halkade där.
Nu har vi kommit hem från skrisko sjön - dalsjön. När jag bytte till grön färg kom vi hem. Vi var på isen i 1 h och vi fick köpa nya skridskor till mig för de gamla var så små.Vi hade fästisar och bullar och varm choklad med oss. Nu har jag lite brottom att skriva för jag har ringt till Maria och hon kan komma när som helst. Kl var ca 9.20 när jag började skriva helt och nu är klockan 12.23. Men jag har ju åkt skridskor imellan.
Så när vi var ovenner så ringde Frida sin Mormor och de gjorde upp att Frida skulle sova över där i helgen för det var då vi skulle mötas på Ma. Nu är vi vänner igen och jag tycker att det är synd att hon ska söva över där.
P.S. Mamma och Pappa samt Fridas föräldrar vill inte att vi ska va på Ma. Skit i det.

Skrivet av mig, vintern 2001. 10 år gammal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fästisar<3

Anonym sa...

haha ganska gulligt ändå. Ma :P