måndag 4 augusti 2008

Beslutsångest

Varför är det så svårt att bestämma sig ibland?

Ska man eller ska man inte gå på elfsborgsmatch?

Ehhh asså... Det är ruttet. Ruttet väder alltså. Regnet öser ner och har gjort det hela timman jag vart vaken nu. När det regnar får jag en känsla av ruttenhet och då känns det som om inget kan bli kul. Mycket märkligt, eller kanske helt normalt, vem veeeeeeeet.

Var i alla fall i Linus lägenhet igår, den var fin. Jobbade min sista jobbdag igår också, det kändes mycket bra. Att äntligen få lite sommarlov efter 4 veckor.

Jag tycker att det är självklart att man ska få stå för vad man tycker, vad det än gäller. Jag kan inte påstå att jag förstår varför vissa står för det de gör, men jag tycker ändå att de har rätten att stå för det de tycker. Du får stå för vad du tycker, inga problem. Jag har aldrig ifrågasatt att din åsikt är något som du har rätt till. Jag önskar bara att du också gav mig rätten till en fri åsikt. För det har jag inte, för du förstår inte mig. Och därför får inte jag tycka vad jag vill.
Du håller dig till ditt; inga prolem för mig, tycker du på ett sätt så gör du det. Jag däremot, ger upp mitt, för att du inte tycker jag har rätt att ens försvara mig. Så lite förstår du mig.

Inga kommentarer: