fredag 15 juli 2011

Just det. Det hände en såå rolig sak förra torsdagen när vi skulle ta taxi hem från krogen. Det dök upp en ensam tjej i stan och frågade om vi skulle förbi Hässleholmen, och vi skulle till Brämhult och då åker man ju som bekant genom Hässleholmen. Så vi sa ja, och att hon fick åka med, man vill ju inte vara otrevlig i onödan. Så hon åkte med till Nettos busshållplats för att vara exakt.

Tänkte att det var bäst att yttra sig om någonting när vi satt där i taxin så jag sa:
- "Nu hade du allt tur att vi skulle åka till Brämhult så du kunde åka med!"
Hon: "EYHJ jag har pengar gumman!"
- "Jaha okeeeej okej..."

Sen när taxin stannade vid Netto så smet hon ut fort som faan, lämnade inte ett öre (eller jag hittade en 20a i min väska dagen efter, kan tänkas att hon lämnade den?). Jaja tänkte jag, skit samma, det är ju inte hela världen. Började dock en utläggning, inte helt ovanligt att man gör det, som lät ungefär "Jaja, så är det här i livet. Vissa föds med pengar, vissa föds utan, det är inget att göra nåt åt. Sådana saker är bara att acceptera."

Sen när man själv ska betala taxin så får vi prova tre olika kort innan vi hittade nåt med pengar på. Det är Guds straff för att man är moraliskt inkorrekt, möjligtvis också politiskt... Hur som helst. Och taxichauffören var sur och röt NU FÅR NI ALLT DRICKSA BRA FÖR NU HAR VI STÅTT HÄR ETT BRA TAG. Såå kan det gå, karma säger jag! Fast då undrar man... Varför fick vi inget gott tillbaka för att vi lät henne åka med från början?

Inga kommentarer: