måndag 18 juli 2011

Ibland har man bara väldigt dåliga dagar verkar det som. Hade jag vart en sån som vill förstöra för andra så hade jag gjort en list här över allt som är dåligt, men för att göra både mig själv och andra gladare istället för ännu mer bedrövade (ingen vill väl läsa om nån annans olycka) så gör jag en lista över sånt som är bra istället. Gillar ju listor som vi alla vet!


  • Det finns så mycket bra musik, har laddat ner lite nu som ska spelas i Alanya. Ska ta med mig ipod-dockan dit nämligen, förfest på hotellrummet eller?!

  • Allan Karlsson ger mig verkigen hopp och nytt perspektiv på livet. Hans måtto "det är som det är och blir som det blir" underlättar faktiskt livet lite i allmänhet, man ska inte gå runt och bry sig så hemskt mycket jämt. Istället så ska man bara leva. Eller som han säger; "antingen blir det bra med det eller så blir det inte bra med det", eller "antingen så lyckas vi med allt, eller så misslyckas vi. Det är faktiskt de alternativen som finns, det är liksom antingen eller." Det är bara så skönt att vissa har så enkla synsätt, inte överreflekterar utan faktiskt skiter i att hetsa upp sig!

Ja, det var väl det.

Inga kommentarer: