söndag 19 juni 2011

Söndagar är alltid speciella. De följer ett speciellt mönster liksom. Har man vart ute på lördagen så är man oftast väldigt skrattig på förmiddagen, ser allt som ett skämt och skrattar åt det mesta. Ju längre in på dagen man kommer, ju mer allvarsam blir man (antagligen för att alkoholen går ur kroppen då). Man inser då att vissa saker faktiskt har hänt. I början skrattar man som sagt men om det nu är nåt dåligt som har hänt blir man räddare och räddare. Denna fina söndag har jag dock inte blivit rädd så det är väl ett bra tecken.

Fin utgång i Oslo igår alltså, men den här staden börjar bli rätt liten känns det som... Vart ska man dra nu då? Ska man behöva åka till Stockholm eller kanske till och med New York för att känna att man faktiskt bor i en STOR stad? Haha man undrar ju. Hur som helst var det en fin förfest här, bara tjejer och MASSA musik som egentligen inte är speciellt bra men som kan va kul att lyssna på. Sån tjejmusik ni vet, Abba, Hot Stuff och sånt :/

En sak som annars kan va en källa till ångest på söndagar är sms som man skickar. Bytte ut mitt simkort under kvällens gång så att mitt svenska nummer var i bruk och kände att jag kunde skicka sms till svenskar då... Stört. Saker som egentligen inte är passande att skicka som tex "torka dig" skickades och även märkliga grejer som: "Lever du asså! Jag mår bra. Kmr hem om typ 2 veckor. Lever du då?" Man blir så glaaad! Annars ingen ångest på den fronten heller, kan knappt tro det är möjligt. Ibland är det helt enkelt bara bra med saker och ting.





Nu är det sannerligen dags för sömn.

Inga kommentarer: