tisdag 15 september 2009

Jag kommer aldrig sluta fascineras av google analytics :) Där kan man kolla vad det är för folk som läser ens blogg, var de befinner sig, hur hög avvisningsfrekvensen är, hur länge de vart på sidan osv. Man kan också se hur många som sökt på olika ord, på tex google, och sedan gått in på ens blogg. Det roliga är att jag kan se att 21 personer sökte på "elinkan" igår och sedan gick in på min blogg. Vad i helvete?

Jag kom faktiskt på en ny innebörd för mitt bloggnamn (som dessutom är jävligt fult). Jag såg att någon hade sökt på "elin kan" och kom och tänka på "Ahmet kan!", ett internt skämt från turkiet. Men då gick det upp för mig att namnet "elinkan" faktiskt kan tolkas som "elin kan". Åh herregud vad fult :D Anledningen till detta ovackra namn var helt enkelt att jag satte ett N efter mitt smeknamn, Elinka. Så nu vet ni, om ni var intresserade.
Imorgon hoppas jag att klänningen jag beställde från Nelly ligger i brevlådan. Det var den jag "visade" i ett inlägg för några dagar sedan. Sen får man hoppas att man inte gått upp i vikt utan att man kommer i den också.


Vacker bild på Frida som jag skrämmande nog hittade på Mina mottagna filer <3
Ps. Är pigg så detta kan bli en dattanatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, egentligen är nog anledningen till att folk googlar "elinkan" är för att det finns/fanns en stor blogg med just det namnet på blogg.se. Det var i alla fall den jag letade efter när jag googlade "Elinkan". Så nu vet du det!

Elin sa...

Okej tack för upplysningen, hade ingen aning om detta :)