tisdag 4 mars 2008

Skolan nuförtiden

Varför riktar sig skolan in på att vara så vidrig som möjligt? Det känns som om nån jäääääävel sitter någonstans och gör upp planer på att så vidriga saker som möjligt ska stå med i vår kursplan, som till exempel klädsim i badhuset. Jag blir mycket deprimerad av detta :( Och folk tycker det är konstigt att självmorden ökar bland unga. Okej, jag tror inte nån tar livet av sig pga. lite klädsim i skolan (som dock kan göra att en hel dag känns rutten) men PRESSEN nu för tiden, är inte nådig. Ärligt talat. Den kommer från alla håll liksom.

Ja idag hade vi då klädsim. Hehehe jag var mer uthållig än Madde i alla fall. Förresten kan man ju fundera på om det har nåt samband att både jag och Madde var borta den gången när vi EGENTLIGEN skulle haft klädsim. Tror dock att jag är oskyldig i detta, har för mig att jag hade en anledning att faktiskt inte vara där.
Hur som helst var det inte kul. Sen i ridhuset var det dock roligare, red Felicia och hon flög över hindren typ. Så det var ju trevligt liksom.

Lalalala FE-prov imorn! Alltid lika roligt om jag får säga det själv, att ha pro klokan fyra eller halv fyra när jag slutar 12.00! Men man får väl åka hem under "rasten" och plugga o sen åka tillbaka. Man blir ju grymt deprimerad dock.

1 kommentar:

Anonym sa...

du lyckades ju ändå hitta något positivt/roligt med klädsim. det var bra gjort! :)