torsdag 15 september 2011

Nu har man bäddat rent! Får ju nämligen gäster i helgen så då får man ju anstränga sig. Hemmasysslor är ju nästan ett heltidsjobb.. Eller kanske inte direkt, men i alla fall halvtidsjobb! Går det åt helvete med den så kallade karriären så är det nästan värt att bli hemmafru. Har tvättat nu, handtvätt och maskin, bäddat rent som jag sa tidigare, samt dammsugit. Ja, det är väl det. Packat upp väskan från Varberg också. Är ansträngd faktiskt!

Det är i och för sig inte så konstigt med tanke på att vi hade 90 gäster utöver det vanliga på jobbet idag, vilket innebär sjukt mycket stress. 20 av dem var ryssar, de fattade inte alls hur man beter sig, de lät mig ta hand om deras disk det vill säga skrapa deras tallrikar och sortera bestick (vilket gästerna vanligtvis gör själva). De såg mig som en slav. Det kände jag verkligen. Så det var ju niiiiice! Sen dessutom så låg kassasystemet nere i början av lunchen för att en kollega hade stängt av huvuddatorn, haha det höll sannerligen på att bli kalabalik.

I helgen får vi besök här som tidigare nämnt. Ett permanent, Anna ska ju flytta upp för att stanna!!!! Och sen killarna som kommer över helgen. Vi ska till Tania och dem på lördag, det ska bli sååå kul. Förhoppningsvis kommer Malin också! Dittidii säger jag bara :) Gänget samlat! Fikade med Tania igår, jag har saknat henne. Hon är en fin vän. Som vi sa; varje gång vi ses har vi så sjukt mycket att prata om! Sen har vi ju vårt gemensamma shoppingberoende också. Haha..

Jag och Tania för ca ett år sen. H&M:tiderna... På väg till fest hos Kalic om jag inte minns fel? Fiiiina tider! Champagnefrukosten på 17e maj i år!

Inga kommentarer: