fredag 31 december 2010

Eftersom det är nyårsafton idag så får man väl kanske ta och sammanfatta året. Ska se vad jag har för bilder. Det här året har vart väldigt speciellt och minnesvärt, med både bra och dåliga stunder. Mer upp och ner än vanligt. Det har hänt fler saker som förändrat mig än under nåt annat år tror jag. Känner mig inte alls som samma person som jag var i januari till exempel.

Det som året präglats av mest är väl att jag flyttat från landet, eller ja det låter så dramatiskt. Jag har flyttat till Oslo helt enkelt. Den 4e januari var det. Det har vart både roliga och tråkiga studer där. Det började med att jag och Frida jobbade på 180.no, roligt men jäkligt pressande. Där var man fram till mars, där jag inte pallade mer, och då gick jag arbetslös typ 2 veckor tills jag hittade mitt andra jobb, där jag fortfarande jobbar. eFood. Det stället har ju också ändrats en del, från att jobba 8h med Malin och Mimmie, till 5 timmar om dagen ensam, till att jobba med Malin och Kjellvis och ha typ ansvar för hela stället (i praktiken), vi tre. På kontraktet står det till och med att jag är personalansvarig. Sen började Madde jobba istället för Malin, och jaa, så är det väl numera. Vi har väldigt roligt på jobbet i alla fall och det är väldigt fritt så man får va nöjd!

Hade också en period där jag jobbade på H&Ms lager, det var väldigt roligt och jag lärde känna mycket nytt folk. Det är ett sånt jobb som man är tacksam för att man hade, både ekonomiskt och socialt sett... Kan jag verkligen rekommendera om någon vill åka upp till Oslo och jobba ;)

Sen har jag vart i Borås ganska mycket också, pendlade nästan varje helg ett tag. Andra minnesvärda grejer var Oslo Live där vi såg Kent och In Flames, alla utekvällar i somras, vidrigheterna på föreningen, Karibien och USA, den fina sommarferien här i Borås, VM, Stockholm, allas 20årsfester. Alla Gustavs spelningar man vart på. Japp, ett rätt fint år ändå.

Lite från Föreningen:



Vilket kort hår Frida hade :(

Sen var det Karibien:










Och sen lägenheten i Oslo och lite olika fester:






Inga kommentarer: