tisdag 10 augusti 2010


En kväll i datorns, musikens (och pengaslösandets) tecken. En väldigt fin kombination om jag får säga det själv. Vi har flyttat ut stereon till vardagsrummet och satt på En plats i solen, det vill säga Kents relativt nya skiva. Känns som på den gamla goda tiden när vi var 15 och lyssnade på Kent i pappas källare och gjorde om låtnamnen. Vi bytte ut ord i titlarna till "nål" tex. Mannen i den vita hatten blev Nålen i den vita hatten, Om du var här blev Om nålen var här. Sen finns ju även klassikerna Generation nål, Nålen återvänder ensam, Vinternål 2, Nålen väntar, En himmelsk nål, Jag vill inte vara nål, Livrädd med nål osv, Nålen nonstop osv <3

Vad sker annars då? Oslolivet rullar på som vanligt, nästan. Vi var ute igår, det var ju inga konstigheter förutom att Malin var med för första gången. Fast om det nu va en konstighet så var det ju en bra.

Finns inte så mycket mer att säga förutom; skev.
Och nu kom norsk reklam på på radion. Skivan tog slut, antar att allt som är värt slutar förr eller senare. Oftast förr. Längtar nästan lite till Borås...

Som en elektrisk chock genom skelettet
Lätta fingrar genom tyget på de kläder du valde
för någon annans skull

Och varje gång du möter min blick
blir min värld en aning större
Varje gång du möter min blick
hör jag ditt hjärta ge mig blod

Inga kommentarer: