tisdag 13 oktober 2009

Bra dag idag! Dock inte ur ekonomisk synpunkt men vad gör det om 100 år.
(Om ni inte gillar shopping och hästar så sluta läs HÄR.)

Åt lunch på Thai Silk med Madde, träffade sedan Ange och Sami i stan. Köpte en jacka (från Esprit faktiskt, och som kommer vara gött varm!) som var rätt dyr + ett par skor (vita, låga Converse som jag velat ha rätt länge och som är standard på skohyllan). Sög till rejält där kan jag säga men nån gång måste man offra lite pengar. Synd att jag inte har råd med stövlar, men det får jag väl helt enkelt vänta med. Nejtack för att offra typ 2-3000 kr på det nu :(

Senare åkte jag till ridningen, som gick skitbra idag! Tarzan var riktigt fin. Han var inte "ödla" idag som han kan vara ibland, dvs lång och hård i munnen, utan idag var han samarbetsvillig. Det kändes bra redan från början. Dagens övning gick ut på att hoppa studs med tre hinder, en linje med plank (knappt 14 meter emellan) och en "dogleg" på ungefär 6 galoppsprång. Jag hatar dom där jävla dogleggen men i alla fall. Tarzan blev en aning "studsig" typ övertänd ett tag men det löste sig bra. Övningarna gick fint, vi fick in 4 fina galoppsprång mellan planken med mera. När vi satte ihop övningarna till en bana gick det kanonbra, typ helt perfekt när det gällde vägar, tempo, rätt galopp och så vidare. Asgött när det går riktigt bra nån gång. Thalita verkade också rolig idag (naat). Tog de två sista hinderna i studsen som en oxer med avramling som följd.. Ja jävlar.

Såå det var en fin dag mina vänner.

Jäligt fint hästmaterial så att säga.

Inga kommentarer: