onsdag 8 februari 2012

Nu när tiden i Oslo sakta men säkert lider mot sitt slut så börjar tankarna gå mer och mer åt det ekonomiska hållet. Måste börja spara mer! Ens hjärna är ju tyvärr inte skapt för att spara så mycket pengar på nöjen, det är knappt nån idé att ens försöka (okej, shopping och sprit kan man faktiskt offra en del av). Så varför inte mat? Det är ju så stört dyrt här, man tror knappt det är sant. Så nu ska jag börja spara så mycket jag bara kan, ska bli intressant att utmana sig själv faktiskt. Något som är jäkligt smart är att handla så mycket man bara kan när man är i Sverige, så det ska jag sats på i helgen. Madde och jag har upptäckt tjusningen i pulversoppa, jäkligt ekonomiskt om du frågar mig! Eftersom "riktigt mat" intages på jobbet varje dag (en bra sak med restaurangjobb) så slipper föräldrar oroa sig med. Det är ju helt perfekt.
Är det någon annan som har några bra tips för hur man sparar pengar?

Inga kommentarer: