onsdag 18 maj 2011


Då var både 16e och 17e Maj har över. Kort sagt kan man säga att de bestått utav Avicii på Emil &Samuel, 17e majfirande (dock i lite bakis-rötenhet), ledighet och utav att Mamma och Kicki har vart här och hälsat på. Kan bara säga att dagarna har vart näst intill perfekta och minnesvärda.


Den 16e slutade jag tidigt, gick ut och åt med mamma, Kicki och Madde på Jacob Aall. Hur bra mat som helst. Sen slöt Malin och Tania upp och drack vin, sen bar det av till Emil & Samuel för att se Avicii... Och det var helt sjukt bra! Ska lägga upp videor när jag fixat dem lite så att de är rättvända osv. Herregud. Det var hur som helst bland det bästa jag vart på. Klubben hade liksom inget tak, det var ute på 6e våning på takterassen. Det var rätt litet så man såg jättebra och vi stod längst fram. Jag ville verkligen inte att det skulle ta slut, och då är det verkligen bra. Har lite ont i kroppen, typ i armarna, tror det kan bero på att man blev rätt klämd där vi stod. Nog normalt.

Den 17e var fin med lite mat och tårta här på morgonen, sen gick vi ut på stan och kollade på folk. Och åt lite fin mat på kvällen ute, dock inte lax och äggröra. Sen var jag halvdöd men det gick fint ändå! Bakis som fasen efter 16e men det var lite folkfest ju. Och med trevligt sällskap blir allt bra.

Lite intressant att man ändrat inställning helt sen 17e maj förra året. Då var man skeptisk och tänkte "kul för er", men egentligen tyckte man inte att det var kul för dom. Man var nästan lite sådär avundsjuk bara för att vi i Sverige inte har en sån fin tradition. Så fint att dom säger Gratulerer med dagen till varandra, det var till och med nån enstaka som sa det till mig! Åh så söta. Då blev jag glad. I år var man verkligen glad för deras skull och man kände sig delaktig i traditionen, fastän man kanske inte borde göra det. Jag tror att det är ett tecken på att det nu bara är att inse - man gillar faktiskt det här landet innerligt (fast nu ska vi inte bortse från att lathet och ovackert tal faktiskt förekommer)! Spenderade faktikt ca 20 kr på en fin pin i norska flaggans färger. Sådetså.



Nu har mamma o dom åkt hem, tillbaka till rutinerna. Men de här dagarna har vart så bra så det gör inget.

Inga kommentarer: