måndag 10 september 2012

Just för tillfället så försöker min hjärna fly från plugget på alla tänkbara sätt. Funderar på att städa, handla, lyssna på en låt till på spotify och gud vet vad. Fast att inse problemet ska ju vara det första steget för att lösa det har jag hört. Är det bara jag som är kräsen eller är Structure in fives en jäkligt svår och tråkig bok?

Jag har fått lära mig att det enda sättet att ta sig igenom nåt svårt är att bita i det sura äpplet. Du måste göra det ibland för att komma nånvart i livet. Hörde dock talas om en sån stjärna idag, en i min klass berättade för mig om hans kompis. Denna person hade tydligen inte engagerat sig så mycket i skolan utan planerade att satsa på högskoleprovet istället för att komma in på rätt utbildning. När denne då skulle göra högskoleprovet skrev han av en kärring som satt i närheten av honom. Han fick skitbra reslutat och går nu nån ingenjörsutbildning på Lunds universitet. Samma person hade tydligen också velat bli jaktflygare. Han hade ett synfel, men lurade militären så att de aldrig fick nån kännedom om det. Han smet in och övade in syntestet på förhand nämligen. Snacka om att håva in det man vill, hur det slutade med allt vet jag dock inte...

Finns det några genvägar till denna examen tro?

Inga kommentarer: